Mnt Elgon - Kakamega Forest

• Mt Elgon is onze meest westelijke locatie van deze safari en na vandaag rijden we naar het zuiden, richting Tanzania. Onderweg overnachten we eerst nog in het Kakamega reserve, één van de laatste tropische regenwouden van Kenia. We staan om 6.30 op en vertrekken om 8.00 kunnen vertrekken. De lucht is weer eens helemaal blauw. We gaan eerst naar Kitale om nog wat boodschappen te doen. We proberen weer geld te halen maar de ATM's werken weer niet voor ons. De banken zijn dicht omdat het een feestdag is. We drinken koffie bij een hotel en gaan nog even een supermarkt binnen. Om 10.00 vertrokken we naar Kakameka.

• Kakameka Reserve

Om 12.00 komen we op de camping aan. We kopen een boekje over het park. Vanuit de ingang is het nog maar een klein stukje naar de campsite. We zetten alleen de tent op en laten de rest in de truck. Dit gebied staat bekend om de regen- en stortbuien in de middag. Na het eten gaan we in twee groepen met gids een wandeling maken. De gidsen zijn heel bekend met deze omgeving en laten veel planten, dieren en vlinders zien. Hij vertelt over de verschillende bomen in dit oerwoud, waaronder de wurgficus. We zien een Blue Monkey, een paar Colobus apen en later heel veel vlinders. Het weer is tot nu toe goed geweest al begint het wel wat te bewolken. Om 16.45 zijn we terug op de campsite. Hier zien we weer de Blue monkeys en roodstaartapen. Om 18.30 eten we en er zijn gelukkig bijna geen muggen. Na 't eten stookt Kip het vuur op en we blijven nog een poos bij elkaar zitten om na te praten.